maanantai 19. marraskuuta 2012

First week!

Viikon paivat perheessa on vierahtanyt hurjaa vauhtia. Tuntuu, etta olisin ollut taalla jo kuukauden! Perhe on ollu tosi mukava ja tytot on mahtavia. Oon sopeutunut tanne hyvin ja talo tuntuu jo kodilta.

Eli viime tiistaina aloitin sitten tyoskentelyn ensimmaista kertaa yksin. A (perheen edellinen au pair) lahti maanantai iltana viikon lomalle, ja tulee siis keskiviikkona takaisin viettamaan kiitospaivaa perheen kanssa, jonka jalkeen han lahtee takaisin kotiin. Ensiksi ajattelin, etta olisin aluksi kaikki paivat yksin ja jumissa talossa, sillon kun tytot on koulussa. Mulla on nimittain paivalla vapaata 8.30-15.00. Viikon sisalla oon tavannu kuitenkin tosi paljon uusia ihmisia ja saanu jo muutaman hyvan kaverin. Maanantaina menin A:n kanssa mun ekaan au pair tapaamiseen, jossa tapasin muita au paireja ja mun LCC:n, joka vastaa kaikista mun asioista taalla Amerikan paassa. A tunsi myos muutaman au pairin, jotka asuvat tassa mun lahistolla, ja yks tytto (M) ottikin muhun heti yhteytta. Menin sitten keskiviikkona M:n kanssa starbucksiin tapaamaan taas lisaa au paireja. Perjantaina tapasin sitten toisen tyton (R) tasta mun naapurustosta, ja menimme M:n kanssa R:n luo syomaan aamupalaa ja hengailemaan, koska kaikilla oli vapaata. Paljon oon siis tavannut uusia ihmisia, eika oo tarvinnu huolehtia siita, etta jaisin yksin.

San Franciscossa oon kerenny viikon aikana kaymaan jo kahdesti, mika on mahtavaa. Tykkaan kaupungista tosi paljon, aika eurooppalainen itseasissa. Kaytiin perheen kanssa viime sunnuntaina ajelulla keskustassa ja tietenkin luonaalla Cheesecake Factoryssa, joten nain jo muun muassa Golden Gate-sillan ja SF:n satama alueen. Eilen lauantaina kavin sitten vahan shoppailemassa keskustassa. Pitaisi vain muistaa, etta tuun olemaan taalla vuoden, eika hamstrata kaikkea kaikkialta...

Tanaan kaytiin vierailulla mun host aidin parhaalla kaverilla, joka asuu tossa yhden korttelin paassa meista. Meilla oli siella pieni "piano konsertti", silla mun host lapset ja toisen perheen tytto soittivat meille kappaleita, ja sain myos maistaa herkullisia toffeella kuorutettuja omenoita. Ja niissahan oli siis enemman sita toffeeta kuin omenaa!

Tanaan on ollut kylla hullu paiva silla "piano konsertin" jalkeen, host aidin sisko ja hanen kaksi poikaa ja heidan au pair tulivat meille Los Angelesista asti. Koko perhe asuu taalla meilla siis taman viikon, ja juhlimme kiitospaivaa heidan kanssaan. Talossa on aika taytta talla hetkelle, mutta oikeestaan aika kivaa. Lapset ovat ainakin innoissaan! Vahan voi olla ahdasta kun A tulee takaisin, silla joudumme luultavasti jakamaan tan mun huoneen kolme au pairin kesken...

Kaikenlaista on siis tapahtunut, ja joka paiva oppii uutta perheesta ja itsestaan. Talla hetkella kaikki tuntuu hyvalta ja mun odotukset on todellakin tayttyneet. Mahtavaa! 

Yritan myos paivitella heti lisaa kun mahdollista, silla mina tyhmana otin vaaran tietokoneen johdon mukaan, enka ole viela paassyt kayttamaan omaa konettani. Johto piti siis lahettaa Suomesta asti mulle, ja toivon, etta se tulee ens viikon alussa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti